Pilot (LH 876): ".....request heading 110 to avoid."
Controller: "To avoid what?"
Pilot (LH 876): "To avoid delay."


Captain (nach einer etwas misslungenen Landung):
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."


Controller nach der Landung einer British Airways-Maschine: "Just let you know on the approach you were a little left of the centerline."
Pilot: "That is correct, Sir. And my first officer was slightly to the right."


Pilot: "Information, Delta Kilo November, kann ich über SULZ und TANGO fliegen?"
Controller: "Delta Kilo November, fliegen Sie weiter nach gutdünken."
Pilot: "Aber ich möchte nach Egelsbach."


Tower: "Alitalia 439, line up and wait runway 23L."
Pilot: "Roger, line up and wait, Alitalia 23L."


Pilot: "F LX 30, Kontrollturm, bitte kommen, wir haben nur noch wenige Liter Treibstoff. Erbitte Anweisungen!"
Kontrollturm: "Bitte geben Sie uns ihre Position an, wir haben Sie nicht auf unserem Radarschirm!"
Pilot: "Wir stehen auf der Landebahn 2 und möchten wissen, wann der Tankwagen kommt!"


Pilot: ". . . . good mornig, Sir, . . . . . . ."
Controller (unterbricht): "Don't call me 'Sir', I have to work for my Money!"


Pilot: "Bangor Departure, this is Cessna Four Seven Six Fife."
Controller: "Cessna Four Seven Six Fife, Bangor go ahead."
Pilot: "Bangor, I don't seem to be making much progress here. How is my groundspeed?"
Controller: "Well, allo depends. If you are a hang glider, you are doing right well."


Pilot: "Tower, request permission to enter your controlzone."
Tower: "Negative."
Pilot: "Tower, did you say 'negative'?"
Tower: "Affirmative."
Pilot: "Understood 'affirmative'. I will call you leaving the zone."


Washington D.C., Clearance Delivery:
German Air Force 269, you are cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156 direct ZZT thereafter intercept j158 own navigation, read back.
GAF 269:
Roger German Air Force 269 is cleared to Destination Indian Springs via after take off radar vectors to 4000 feet thereafter present position direct BOM do not pass BOM at 6000 feet or below after passing 15000 feet turn right on heading 280 to intercept j156 direct ZZT thereafter intercept j158 own navigation and I need another pencil.


Tower: "Say fuelstate."
Pilot: "Fuelstate."
Tower: "Say again."
Pilot: "Again."
Tower: "Arghl..., give me your fuel!"
Pilot: "Sorry, need it by myself..."


Nach einer etwas missglückten Landung
Controller: "Ihre mittlere Landezeit war 15 Uhr 43. Hüpfen Sie weiter zur Abstellfläche!"


Pilot: "November 123 on a very short final, understand I'm cleared to land?"
Tower: "Oh, who is talking?"
Pilot: "Me!"


Controller: "Flight 2431, for noise abatement turn 45 degrees to the right . . ."
Pilot: "Roger, but Center, we are at 35'000 feet, how much noise can we make up here?"
Controller: "Sir, have you ever heard the noise a 707 makes when it hits a 727?"


Tower: "Have you got enough fuel or not?"
Pilot: "Yes."
Tower: "Yes what??"
Pilot: "Yes, SIR!"


Verirrter Flugschüler (während einem Überlandflug):
"Unknown airport with a Cessna 150 circling overhead. Identify yourself, please"


Pilot: "Cotonou Tower, 5NAAF VFR from Lagos to Cotonou reporting national boundary this time estimate your field at 10.15."
Tower: " Ah.., Ah.., fife Novemba Affa Affa Foxetott watta you tipe of avion?"
Pilot: "This is a DHCI Chipmunk."
Tower: "....ah, say again."
Pilot: "DHCI Chipmunk . . . . . C H I P M U N K."
Tower: "Aahah...... a shitmonk!"


Tower: "Delta Fox Alpha, hold position, Marshall will park you."
Pilot: "Roger. Looking out for John Wayne."


Tower: "You have traffic at 10 o'clock, 6 miles!"
Pilot: "Give us another hint, we have digital watches!"


Pilot: "Frankfurt Information, hier Delta Bravo Zulu. Wir sind jetzt über Dinkelsbuehl in Flugfläche 95."
Controller: "Sie sollten doch München Information rufen!"
Pilot: "Ja, weiss ich, aber bei Ihnen gefällt mir das Programm besser."


Hubschrauber-Lehrer (zu seinem Flugschüler): "Sehen Sie zu, dass Sie innerhalb der betonierten Fläche bleiben."
Und nach ein paar Minuten: "Ach was, bleiben Sie wenigstens in der Flugplatzgegend!"


Controller: "Delta Bravo Charlie, ist Ihr Squawk wirklich sieben null vier sechs?"
Pilot: "Positiv."
Controller: "Ich mag's kaum glauben, Sie haben eine angezeigte Höhe von minus neunzig Fuss."


Controller: "RFG 312, fliegen Sie direkt nach Olno VOR. Brauchen Sie einen Radar-Vektor?"
Pilot: "Nein, es geht auch so, wir können das VOR schon empfangen. Es liegt genau in der Richtung, wo der Mond steht."
Controller: "Ja, aber den haben wir nicht auf dem Radarschirm."


Pilot: "Condor 471, gibt's hier keinen Follow-me?"
Tower: "Negativ, sehen Sie mal zu, wie Sie allein zum Gate 10 kommen."


Tower: "Mission 123, do you have problems?"
Pilot: "I think, I have lost my compass."
Tower: "Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel!"


Tower: "Delta Mike Zulu, after landing cleared to taxi Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 and Oscar 2."
Pilot: "Wo ist denn das, wir kennen uns hier noch nicht so aus?"
Tower: "Das macht nichts. Ich bin auch erst zwei Tage hier."


Controller: "DE..., fliegen Sie weiter im Gegenanflug für die 26, Landenummer 2 hinter einer DC 9 im kurzen Endteil."
Pilot: "Verstanden, fliege weiter für die 29 und folge der DC 6."
Controller: "Nicht ganz richtig: Die Landebahn war 26 und Ihr Verkehr eine DC 9."
Pilot: "Okay, ich folge der DC 26... Wie war die Landebahn?"


Controller: "Delta Romeo Zulu, confirm you are inbound to Sulz NDB?"
Pilot: "Affirm, but we don't receive it."
Controller: "Delta Oscar Mike, squawk 0476."
Pilot: "Say again."
Controller: "Squawk 0476."
Pilot: "Four, zero...?"
Controller: "Wollen Sie'n leichteren haben?"


Pilot: "Ground, Hotel Echo Mike is any time ready to copy IFR-clearence."
Ground: "Hotel Echo Mike you are cleared to destination, after departure climb to 1500ft then turn right to intercept radial 135 inbound HFR, proceed via GMR to FGT, climb to FL 130 when reaching FL 80 turn left intercept radial 345 to JDR, when abeam FGE continue climb to FL 180, when passing FL 150 contact Radar on 124.10, squak 0537."
Pilot: "Äh..., Hotel Echo Mike we are cancelling our IFR-flightplan. Request start-up for a VFR-flight!"


Pilot: "Tower could you give my a rouhg time-check?"
Tower: "It is Friday, Sir"


Controller: "Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two hours ago?"
Pilot: "Negativ, Sir. It's only the same pilot."


Pilot: "Ground, XY-line 195, requesting start-up."
Ground: "Sorry, XY-line 195, we don't have your flight plan. What is your destination?"
Pilot: "Wie jeden Montag, nach Leipzig."
Ground: "Aber, wir haben heute Dienstag!"
Pilot: "WAS? Am Dienstag haben wir doch frei!"


Tower: "Delta Delta Whiskey, rollen Sie ueber Teerweg zwo null neun Charlie und Mike zum GAT."
Pilot: "Äh...Teerweg zwo...?"
Tower: "Das ist der kleine rechts. Sie sind gerade dran vorbeigerollt."
Pilot: "Sorry."
Tower: "Don't worry, nehmen Sie den Mike."
Pilot: "Äh, ...Mike?"
Tower: "Das ist der Letzte ganz hinten rechts..."


Controller: "Kilo Mike Delta, are you proceeding to TGO?"
Pilot: "Yes Sir, more or less."
Controller: "In this case proceed a little bit more to TGO!"


Controller: "Phantom-Formation crossing controlzone without clearance, state your callsign !"
Pilot: "I'm not silly..."


Pilot: "...Tower, please call me a fuel truck."
Tower: "Roger. You are a fuel truck."


Pilot: "Good morning, Zürich apron, KLM 242 request start up and push back, please."
Tower: "KLM 242 expect start up in two hours."
Pilot: "Please confirm: two hours delay?"
Tower: "Affirmative"
Pilot: "In that case, cancel the good morning!"


Flugschüler: "Lichtenfels Info, Delta Hotel Echo, im rechten Queranflug Landebahn 22, zum Durchstarten und Aufsetzen."
Tower: "Delta Hotel Echo, ich habe eine grosse Bitte: erst aufsetzen und dann durchstarten!"


Tower: "LH 8610 cleared for take-off."
Pilot (LH 8610): "Wir sind aber noch gar nicht gelandet."
Tower: "Ja, wer steht denn da auf der 26 south?"
Pilot (LH 8801): "LH 8801."
Tower: "Na ja, dann seid ihr cleared for take-off."


Controller: "Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain."
Pilot: "Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100."
Controller: "Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain."
Pilot: "Aber vier plus sechs ist doch zehn, oder?"
Controller: "Sie sollen steigen, nicht addieren!"


Controller: "Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading."
Pilot: "Wilco. 341, 342, 343, 344, 345..."


Pilot: "Tower, da brennt ein Runway-light."
Controller: "Ich hoffe, da brennen mehrere."
Pilot: "Sorry, ich meine, es qualmt."


Controller (in Stuttgart): "Lufthansa 5680, reduce to 170 knots."
Pilot: "Das ist ja wie in Frankfurt. Da gibt's auch nur 210 und 170 Knoten... Aber wir sind ja flexibel."
Controller: "Wir auch. Reduce to 173 knots."


Pilot: "Bratislava Tower, this is Oscar Oscar Kilo estabished ILS 16."
Tower: "Oscar Oscar Kilo, Guten Tag, cleared to land 16, wind calm - and by the way: this is Wien Tower."
Pilot: (Nach einer Denkpause) "Bratsilava Tower, Oscar Oscar Kilo passed the outer marker."
Tower: "Oscar Oscar Kilo roger, and once more: you are approaching Vienna!"
Pilot: (Nach einer Denkpause) "Confirm, this is NOT Bratislava?"
Tower: "You can believe me, this is Vienna!"
Pilot: (Nach einer erneuten Pause) "But why? We want to go to Bratislava, not to Vienna!"
Tower: "Oscar Oscar Kilo, roger. Discontinue approach, turn left 030 and climb to 5000 feet, vectors to Bratislava."


 

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